manu
New Member
|
Post by manu on Apr 17, 2013 16:19:33 GMT 2
Moi! Huomio kaikki jotka keräilette innokkaasti schleicheja! Haluaisin vastauksia muutamaan kysymykseen: Montako schleichia omistat? Mikä olisi korkein hinta jonka suostuisit maksamaan noin hevos schleichin kokoisesta tai vähän isommasta schleichista?Mistä hankit schleichisi? Hankitko ne kaupan hyllyltä, netistä tai etsitkö keräilyharvinaisuuksia?Mitä schleicheja keräilet? Esim. koiria tai hevosia, ehkä dinosauruksia vai kaikkia sekalaisesti? Itse keräilen lähes kaikenlaisia schleicheja ja omistan noin 59 schleichia, en ole aivan varma. Ja tuo toinen kysymys, maksaisin ehkä korkeintaan noin 25 e, tietenkin vain jos todella haluan kyseisen schleichin ja sen on myös oltava hieno. Ostan yleensä kaupasta schleichini, mutta netistä löytyisi väillä halvemmalla kuin kaupasta. Siinä kaikki. Toivon, että vastaatte tähän!
|
|
cathy
New Member
|
Post by cathy on Apr 17, 2013 20:58:04 GMT 2
Minä keräilen jo seitsemättä vuotta. Ihan kaikkia, paitsi dinosauruksia, ritareita, lohikäärmeitä yms. Enkä valaita ja haitakaan osta kuin kirppareilta. Mulla on Schleichejä noin 800 kpl + oheisvermeet päälle. Huuto.netistä tai muiden keräilijöiden kautta olen hankkinut varmaankin puolet, toisen puolet olen ostanut kaupoista. Yhdestä hevosesta olen maksanut 50 e, ja muutamasta muustakin noin 30 e, samoin parista koirasta. Nyt mulla alkaa jo olla kaikki, mitkä on saatava hinnalla millä hyvänsä, joten ehkä tulevaisuudessa pääsee jo halvemmalla. Riippuen tietysti kunnostakin ja siitä, kuinka kovasti kyseistä otusta haluan. Mistä tahansa en maksaisi.
|
|
manu
New Member
|
Post by manu on Apr 18, 2013 13:14:15 GMT 2
Ohhoh! Aika paljon schleicheja! En itsekään keräile ritareita, mutta dinosauruksia kyllä. Kiva kun vastasit viestiin
|
|
|
Post by Horsma81 on Apr 18, 2013 13:22:50 GMT 2
Löytyy Schleichejä paljonkin, määrää en laske ikinä. Sadoissa kuitenkin liikutaan, itse olen aika kaikkiruokainen, dinosauruksia en kerää kuitenkaan.Lohikäärmeet, keijut, eläimet, ihmiset yms menee kuitenkin. On ritareitakin siunaantunut pari kappaletta Isoin summa minkä olen maksanut, on tuo sotanorsu, mutta se oli pakko ostos jos mikä.
|
|
manu
New Member
|
Post by manu on Apr 18, 2013 18:18:00 GMT 2
Se norsu on kyllä hieno. Haluaisin sen itsekin, mutta pysyn aikalailla korkeintaan isoissa dinoissa ja tarvikkeissa, kun se maksaa niin paljon...
|
|
|
Post by Deseo on Apr 18, 2013 19:17:22 GMT 2
Innokkaasta keräilystä en Schleichien kohdalla voi enää puhua, mutta yhä tarttuu matkaan kaikki koirat ja niiden variaatiot joita ei hyllyltä jo löydy muista eläimistä hankin vain silmää miellyttävät eli nykyään harvat ja valitut päätyvät tänne. Pari vuotta sitten tuli osteltua noita ahkerammin keräilijoiden kautta ja kirppareilta, kun halvalla löytyi, mutta nyt on päässyt kiinnostus loppumaan. Melkein koko kokoelma koiria lukuunottamatta on kaupan. Montako schleichia omistat? Hmm... Pelkkiä koiria erilaisina reilut 100, kun mukaan lasketaan myös minit ja classicit. Muita elikoita löytyy varmasti toiset mokomat ellei enemmänkin. En jaksa laskea, ko tilanne muuttuu jatkuvasti. Mikä olisi korkein hinta jonka suostuisit maksamaan noin hevos schleichin kokoisesta tai vähän isommasta schleichista? Itselle ei hintaratkaisussa vaikuta figun koko oikeastaan ollenkaan. Toki uusia ostettaessa ne on hinnoiteltu suunnilleen kokoluokittain, mutta harvemmin tulee enää uutena ostettua. Figun kunto ja harvinaisuus ratkaisevat omalla kohdallani. Korkein hinta jääköön salaisuudeksi, on muutama piski josta maksoin vähän liian paljon... Mistä hankit schleichisi? Uutuudet tavallisesti kaupan hyllyltä, jolloin pääsen valitsemaan mieleisen eri vaihtoehdoista. Minulle on tärkeää, että figu on hyvin maalattu, jos maksan siitä täyden hinnan. Suurin osa tulee kuitenkin toisilta keräilijöiltä, nettihuutokaupoista tms. Kirppikseltä harvoin löydän mieleisiä, mutta jos on tarpeeksi halpaa, kaikki poimin mukaan. Aktiivisesti etsiskelen enää neljää äärimmäisen ikävän kallista keräilyharvinaisuutta. Kun ne löytyvät, on Schleichin osalta kokoelmani valmis.
|
|
trista
Junior Member
|
Post by trista on Apr 18, 2013 22:20:45 GMT 2
Schleich on tällä hetkellä yksi niistä sarjoista joita pääasiallisesti kerään. Helpon saatavuuden ja arvon takia, niin ja tietysti sen takia että ne on musta kivan näköisiä. Vaikka Schl-arvot ovat tällähetkellä ilmeisesti aika alhaisia, niin uskon että niiden arvo tulee tulevaisuudessa pysymään/nousemaan paremmin kuin esim. Bullylandin (joitain poikkeuksia lukuunottamatta). Vaikka siis ei nuo figuurit rahan takia mikään hyvä sijoituskohde ole. :'D
Montako schleichia omistat? En ole laskenut pitkään aikaan, enkä ees halua.. Veikkaan n. 100. Mikä olisi korkein hinta jonka suostuisit maksamaan noin hevos schleichin kokoisesta tai vähän isommasta schleichista?
Schleichien arvo ei määräydy niiden koon mukaan (paitsi uutena), vaan harvinaisuuden. Voisin maksaa 15 € sellaisesta figuurista jonka todella haluan.
Mistä hankit schleichisi? Ostan kirppareilta tms. ja vaihtelen jonkin verran muiden keräilijöiden kanssa. Uutena ostan nykyään lähinnä tuotannosta poistuvia figuureja. Niitäkin yritän bongailla alennuksesta, mutta esim tänä vuonna ostin jakin ja sorsan täyshintaisena, koska halusin saada ne vielä silloin kun ne on helposti saatavilla.
Hankitko ne kaupan hyllyltä, netistä tai etsitkö keräilyharvinaisuuksia?
Totta kai etsin :D Mutta yritän luottaa tuuriini ja saada ne edullisesti. En hirveesti oo Schleichejä ostanut netistä, mutta oon kyttäillyt kyllä vähän Ebay.de:ssä.
Mitä schleicheja keräilet? Esim. koiria tai hevosia, ehkä dinosauruksia vai kaikkia sekalaisesti?
Metsäneläimet ja villieläimet pääasiassa. Outoutena myös vuohet :D Saattaisin ostaa jonkun lemmikkieläimenkin uutena, jos se olisi tosi kiva malli.
Tosin kirppikseltä ostan about kaikki Schleichit mitä tulee vastaan halvalla :D
Schleichin dinoja en kerää oikeastaan, mutta haluaisin nämä uudet versiot velociraptorista ja parasaurolophusista.
Fantasiahahmoja mulla ei ole yhtään.
|
|
manu
New Member
|
Post by manu on Apr 19, 2013 12:38:41 GMT 2
Aina jos näen kanischleichin jossain myytävänä, niin ostan sen. Olen aivan hulluna kanischleicheihin. Harmi etten ole missään törmännyt hamstereihin. Muutaman päivän kuluttua, kun tilaus tulee, olen hankkinut kaikki kanit, jotka olen myytävänä nähnyt. Ja kiitos vastauksista, niitä on kiva lukea!
|
|
noora
New Member
|
Post by noora on Apr 20, 2013 8:24:56 GMT 2
Veikkaisin että mulla on figuja vajaa kolmesataa, joista Schleicheja ehkä puolet. Reilut parikymppiä taitaa olla kipuraja tosi paljon haluamissani figuissa. Ostelen vähän kaikkialta, huutonetistä, keräilijöiltä, ebaysta, kirppiksiltä ja kaupastakin. Tunnustan kerääväni Euroopan metsäneläimiä sekä kaikkia mahdollisia lintuja. Tosiasiassa hyllystä löytyy vaikka mitä muutakin.
|
|
manu
New Member
|
Post by manu on Apr 27, 2013 21:03:32 GMT 2
Moi! Huomio kaikki jotka keräilette innokkaasti schleicheja! Haluaisin vastauksia muutamaan kysymykseen: Montako schleichia omistat? Mikä olisi korkein hinta jonka suostuisit maksamaan noin hevos schleichin kokoisesta tai vähän isommasta schleichista?Mistä hankit schleichisi? Hankitko ne kaupan hyllyltä, netistä tai etsitkö keräilyharvinaisuuksia?Mitä schleicheja keräilet? Esim. koiria tai hevosia, ehkä dinosauruksia vai kaikkia sekalaisesti? Itse keräilen lähes kaikenlaisia schleicheja ja omistan 68 schleichia, en ole aivan varma. Ja tuo toinen kysymys, maksaisin ehkä korkeintaan noin 25 e, tietenkin vain jos todella haluan kyseisen schleichin ja sen on myös oltava hieno. Ostan yleensä kaupasta schleichini, mutta netistä löytyisi väillä halvemmalla kuin kaupasta. Siinä kaikki. Toivon, että vastaatte tähän!
|
|
afu
New Member
|
Post by afu on Jul 3, 2014 17:29:00 GMT 2
Vastailen miekin nyt tänne, vaikka on hiljaista ollut.
- Omistan ehkä useamman sadan edestä näitä, iso osa omia vanhoja kustomeita. En ala enää tarkkaan laskea, jo tuon yhden tekstitiedoston (jonne olen koonnut tiedot figuistani) plaraaminen on välillä vähän haastavaa... - Kerään melkein pelkkiä hevosia, jotka ovat jo nyt laadun huomioonottaen ihan liian kalliita. Ne olivat yhteen aikaan noin 3-5 euroa muistaakseni, nyt huonommasta mallista voi joutua pulittamaan kympin! Ei kiinnosta enää melkein ollenkaan tuon takia, ja koska ei mistään veitsen alle menevästä jaksa maksaa mitään muutenkaan. - Ostelen jos ostelen, en varsinaisesti mistään koska ei ole varaa. Ennen tuli sompailtua Cittarissa näitä ostelemassa mutta nykyään sitä ei juuri tapahdu, ja olen miettinyt, josko voisin vaikka tehdä vaihtiksia joidenkin kanssamallareiden kanssa. - Kerään hevosia, koska rottafiguja ei valmisteta ja koska olen hevoshullu. Ja ns. keräilyä tapahtuu liian harvoin ettäkö voisin olla palstalla tarpeeksi aktiivinen, kertoo vähän siitä miten kalliiksi nuo ovat menneet laatuunsa nähden (ja siitäkin että itse tarvitsee rahaa...). Dinot ovat liian kalliita ja varmaan niin isojakin, ettei niitä pysty pieneen tilaan säilömään.
|
|