|
Post by Deseo on Jul 2, 2013 16:48:09 GMT 2
Voi hyvää päivää tuota Photobucketin "mukavaa" lisämaustetta. Kiitos sen mun kuvat katoaa mitä ilmeisimmin kohta näkyvistä kotisivuiltani, ellen päivitä maksulliseen versioon. Eli lyhykäisesti sanottuna mulla taitaa olla edessä aika massiivinen urakka... Täytyy varmaan odotella ja katsoa, mitä tapahtuu...
Mitään hyviä, varmoja ja ennen kaikkea ilmaisia paikkoja, jonne kuvat voisi postata ja sitten sieltä linkittää? Lyhyellä selailulla löysin jotain, mutta osa on vain yksittäisille kuville ja hetken kestävään kuvan säilytykseen tai sitten maksullisia nimikkeellä "ilmainen".
Flickr vaikuttaa kohtalaisen lupaavalta, mutta eipä tuota kai tiedä ennen kokeilemista. Onko jollain tästä kokemuksia?
Eniten tuo bandwidth-raja huolettaa. Photobucketissa se on kuussa nyt sen 10GB, josta allekirjottaneella on kahdessa päivässä täyttynyt 15%. Flickr ainakin näyttäisi olevan tässä mielessä hyvä (=unlimeted monthly bandwidth).
Yks vaihtoehto voisi olla sirtää osa kuvista toiselle mun photobucket tilille ja siten vähän kiertää tuota rajaa...
|
|
|
Post by luupiha on Jul 2, 2013 19:46:19 GMT 2
Sanoisin notta dropbox, mutta ilmaisessa versiossa tietysti rajallisesti tilaa (2gigatavua). Halvimmillaan kuukausimaksu 9,99$/kk jolla saisi näköjään 100gigaa. Muutoin oikeen näppärä ja käytännöllinen ohjelma, kantsii melkeenpä hankkia muutoin vain www.dropbox.com/
|
|
trista
Junior Member
|
Post by trista on Jul 2, 2013 20:40:18 GMT 2
Ai mitä!? Eiks Photobucketista voi enää hotlinkata kuvia?! :OOOO Yksi paikka, josta voi suoralinkata kuvia ilman ongelmia (ainakin toistaiseksi) on tumblr. Se on tosin blogipalvelu, mutta sinne voi mielestäni tehdä esim. yksityisen blogin. Tai sitten vaan teet blogin ja lataat sinne kuvia etkä tägää niitä mitenkään, niin todennäköisesti kukaan ei löydä niitä Tai en tiedä haittaako se jos löytää
|
|
|
Post by konimini on Jul 2, 2013 22:31:36 GMT 2
Voi hyvää päivää tuota Photobucketin "mukavaa" lisämaustetta. Kiitos sen mun kuvat katoaa mitä ilmeisimmin kohta näkyvistä kotisivuiltani, ellen päivitä maksulliseen versioon. Ai siis kuta häh? Olenko nyt ohittanut jotakin perin tähdellistä tietoa ja koskeeko tämä kaikkia Photoucket-käyttäjiä, vai liittyykö "vain" suurempiin kaistan käyttömääriin?
|
|
|
Post by Deseo on Jul 3, 2013 9:48:12 GMT 2
Tuo dropbox vaikuttaa mielenkiintoiselta. Niillä näyttää olevan tuo bandwidth ilmeisesti 10gb päivässä ko photarilla on sama kuussa. Pitäs ainakin toimia. Täytyypä tutustua siihenkin tarkemmin. Photobucketin kautta voi yhä suoralinkata ja toimii muutenkin samalla lailla kuin ennenkin...kunnes tulee tuo raja vastaan... Sen jälkeen kaikki muualle laitetut kuvat näyttää tämmöisiltä. Ai siis kuta häh? Olenko nyt ohittanut jotakin perin tähdellistä tietoa ja koskeeko tämä kaikkia Photoucket-käyttäjiä, vai liittyykö "vain" suurempiin kaistan käyttömääriin? Ma luulen, että sulla ei oo huolta. Tuo koskettaa lähinnä meitä, joilla on useita tuhansia kuvia ja kaikki leviteltynä kotisivuille. Ne ilmottaa sähköpostitse, kun raja uhkaa täyttyä. En itekään olis mitään tienny, mut sain kesäkuun lopussa viestin, jossa kehotettiin päivittämään...
|
|
|
Post by konimini on Jul 3, 2013 15:18:18 GMT 2
Juuri. Kiitos tiedosta - melko mälsä tilanne teille, silti. :/
|
|
trista
Junior Member
|
Post by trista on Jul 4, 2013 8:44:40 GMT 2
Ahaa, siis jatkossa voin siis edelleen suoralinkata kuviani yksityiseen päiväkirjaani jota lukee ehkä 3 ihmistä Mutta joo siis, ikävä juttu sulle Deseo. :<
|
|
|
Post by Deseo on Aug 16, 2013 12:10:01 GMT 2
Mainittakoon, että avasin lopulta tilin Flickr:in, vaikuttaa lupaavalta ja tilaa on oikeastaan loputtomiin näillä minun kuvilla (tilaa 1TB). Ainoa "ongelma" on kuvan suoran linkin puuttuminen, ko tuo haluaisi kaikista kuvista takaisinlinkityksen omille sivuilleen. No jaa, jpg-koodi löytyy kuitenkin useammasta kohtaa koodeihin piilotettuna, joten asian saa kierrettyä. Ekä tuo linkityskään ole ainakaan toistaiseksi ongelma sillä keksin mukavan tavan hyödyntää tuota sääntöä huopahauvojen kotisivulla, joskin linkkien laittaminen vielä uupuu suurimmasta osasta niissä, jotka olen saanut jo vaihdettua. Nyt olen vähän kahden vaiheilla noiden muovipiskien kanssa. Photobucket olisi yhä niin mukavan helppokäyttöinen, mutta ko niiden kuvien hotlinkittäminen on rajattu... Vaikka siirtäisin osan kuvista toiselle photobucketin tilille, olisi se vain tilapäinen apu... Huoh... kattotaan mitä tuleman pitää. Ja sitten asiaan ja avuksi niille, jotka eivät omista netistä kuvatilaa ja eivät saa siksi kuviaan tänne näkyviin. Ite oon muutamat randomikuvat jurikin tänne foorulle ladannu Postimage.org.in kautta. Kuvien pysyvyydestä en osaa sanoa (vaikka väittävät kuvien säilyvän "ikuisesti"), mutta näillä foorumeilla käy mainiosti. Ei vaadi rekisteröitymistä, mutta sähköpostin kanssa voi avata kuvatilin, josta omat kuvat ilmeisesti löytyvät myöhemminkin. Näppärä, jos on kiire ja haluaa nopeasti saada kuvan näkyviin. postimage.org/
|
|
|
Post by konimini on Aug 16, 2013 22:20:30 GMT 2
Kiitos tilannekatsauksesta Flickrin osalta. Suoralinkitysmahdollisuuden puuttuminen on ainut, joka yhä pitää itseäni sinne kuviani haalaamasta - toki tuo lähdekoodin hyödyntäminen on aina vaihtoehto, etenkin, elleivät ole suoralinkittämistä käyttöehdoissaan kieltäneet.
Vaikka oma kaistankäyttöni Photobucketissa on perin köykäistä, on valtaosa kuvalinkeistäni alkanut suoralinkkikoodillakin tehtyinä ohjata katsojansa Photobucketin ko. kuvan omalle sivulle, mikä on paitsi hidasta, myös epäesteettistä. Itse Photari on alkanut palveluna muutenkin tökkiä niin ankarasti, että kai sieltä on alettava valua poispäin.
|
|
trista
Junior Member
|
Post by trista on Aug 17, 2013 9:58:05 GMT 2
No, niin. Mulle kävi nyt Photobucketin kanssa nyt se mitä pelkäsinkin. Kaikki suoralinkatut kuvani muuttuivat Look who's popular -kuviksi. En keksi mistä se voisi johtua, koska nettipäiväkirjaani lukee about 3 ihmistä. Ehkä kun oon linkannut kuvia STS:lle, niin sieltä kenties sitten.
Täytyy keksiä joku muu systeemi.
Kiitos Deseo, tosta postimagesta. Näyttää sopivan hyvin just esim foorumeille kuvien laittamiseen.
|
|