afu
New Member
|
Post by afu on Apr 1, 2014 20:48:58 GMT 2
Papatin näistä rottaukoista jo hevosmallifoorumilla. Nyt aion kiusata nukeillani teitäkin. Massana on se mistä selitin tuolla OSC -puolella, eli kumimainen ja kevyt ilmassakuivuva. Silminä maalatut helmet (jotka ovat, kyllä, irtonaiset) ja karvoina erikeepperisotkulla liimattua viskoosia. Kustomoin pojat Breyerin traditional -puolen ratsastajanukeista. afuze.deviantart.com/art/Rider-rats-440828788?q=gallery%3AAfuze%2F13561811&qo=6Mustatukkainen länkkärityyppi (jolta puuttuu toinen simmu) on Asko ja blondi Omar... Tulen korjaamaamaan nimitiedot tuohon kuvaan jossain välissä. En nyt väitä että hirveän kauniita tai mitään olisivat mutta sentään sain tehtyä ja ehdin kiintyä. Ja tuo keksimäni rotu mitä ukot edustavat, on tavallaan ihminen, jolla rotan ääriosat... Nukeissa sain rotitettua vaan päät koska massa oli liian vierasta ja helposti poistettavaa, ja koska en keksinyt miten hännät tekisin, jätin nuo manxeiksi (kaikista normaalisti hännällisistä hännättöminä syntyneistä elukoista käytetään termiä manx jostain syystä). En tiedä mikä käytäntö tällä palstalla on, että tehdäänkö aiheelle ketju jonne kaikki postaavat samasta aiheesta vai tekeekö jokainen oman ketjunsa jonne postaa mitä tahansa omia aihepiirin juttuja. Miula ei ole oikeestaan kun yks nykysellä tyylilläni tekemä hevoskustomi, ja tökin sen tähän: afuze.deviantart.com/art/He-WAS-Safari-Winner-s-Circle-lipizzan-411382815?q=gallery%3AAfuze%2F24448594&qo=21 Le on hänen nimensä ja rotua en tiedä, entinen Safari WC lipizzaorhi. Tuhoamisvälineistönäni oli DAS -massa, akryylimaalit, Derwent Inktense -kynät ja lakat (pelkästään yksityiskohtiin, ei koko hevoseen). En tiedä saavutinko vai menetinkö mitään, mutta jos samaa mallia on kaksin kappalein niin toisenhan saa turmella. Le on vanha projekti joten massailut ja maalailut eivät välttämäti ole samantasoisia.
|
|
|
Post by konimini on Aug 13, 2014 17:19:48 GMT 2
Höh, kukaan ei ole vastannut! Hauska nähdä itse väsäämisen eri ulottuvuuksia, vaikken itse yhtään nukkien tai edes jyrsijäin perään olekaan. Hevoskustomien perään olen hyvinkin, ja Safari-lipizza on mielestäni herkullinen! Kun vaan useammin näkisi yhtä elävän oloisia kustomeja, olivat tyyliteltyjä tahi ei. Nykyään tuntuu olevan tapana pikemminkin olla varmuuden vuoksi varovainen tulkinnoissaan, kun kustomoi (tai ehkä se on jotakin hienovaraisuutta, jolle olen vaan sokea). Le on hieno!
|
|
afu
New Member
|
Post by afu on Aug 13, 2014 23:20:32 GMT 2
(Ymmärrän kyllä, jos ihmiset eivät kommentoi, kun asia menee mielenkiinnon ulkopuolelle tai on muuten vaan vieras. Se häiritsee, mutta sille ei voi mitään.)Minua kiinnostaa nuket vaan kustomoinnillisesti, koska en kerää mitään ihmisroinaa sellaisenaan, ja eläinnukkeja tehdään ihan liian vähän ja liian ihmismäisinä - puhumattakaan siitä, miten suppea suosio tuolla eläinlajilla on. Joten teen nukkeni sitten itse vähintään osittain, ei ainakaan ole vaaraksi luovuudelle. Muutenhan olen Lahjakkaassakin törmännyt anthrofiguureihin, tosin ne olivatkin markkinoitu muulla nimityksellä ja lajit olivat peruskauraa. Kiitän! Elävyyttä, joo. Itse huomaan, etten jaksa katsella hevospuolella tusinamalleja samalla mielenkiinnolla kuin niitä joissa on uusittu muutakin kuin väri ja ehkä muita juttuja. Erityisesti tykkään rumentamisesta ja sen ohessa liikkuvasta tavasta vääntää hevoset täyteen yksityiskohtia (ryppyjä, kaviohalkeamia jne.). Parhaassa tapauksessa konien naamat valuvat kuin sula vaha ja silmät tippuvat päästä. (Köhm, olen saanut taannoin liikaa vaikutteita eräästä. Ja ehkä muutamasta muustakin, joita heppamallipalstalla pyöri/pyörii, mutta en niin voimakkaasti.) - Jos nyt saisi tähän samaan kettinkiin tungettua kuvia vanhoista kustomeistani, jotka ovat kaikki tietenkin hevosia. Joidenkin innoittamana olen ehkä miettinyt, josko alkaisi ostella noita muitakin eläimiä maaluuseen ja kenties tulevaisuudessa peräti massallisiin (ja dremelillisiin) kustomaatioihinkin. No, pieneliöt eivät ainakaan maksa paljon, eikä mitään mene niin paljon hukkaan, jeah. Ensiksi vanhoja uusissa kuvissa. Varoitan; näissä konit eivät ole helposti nähtävillä tai muutenkaan kovin perinteisesti. Niissä ei ole hirveästi nähtävää, joten riittänee, että näytän vain naamat. afuze.deviantart.com/art/Letteri-28-469722847?q=gallery%3AAfuze%2F24448594&qo=35afuze.deviantart.com/art/Fuego-475107391?q=gallery%3AAfuze%2F24448594&qo=17afuze.deviantart.com/art/Bits-like-that-doesn-t-exist-475305688?q=gallery%3AAfuze%2F24448594&qo=0Sitten näitä uudempia, valmistuvia kustomeita. Mitään vinkkiä miten saan maalattua mustalla jouhet siististi, kun pelkään turmelevani nämä ja siksi jumitan? Kaupoilla käydessäni iski tunne etten tiedä tarvitsenko mitään, ja varmasti tarvitsen sitten kun seuraavaksi maalaan. Schleichin alienclydesdaleruuna pääsi eroon rumuuksistaan ainakin melkein, ja sai mm. uudet silmät ja korvat, sekä muita muokkauksia (etsikää itse, se on hauskaa). Myöskin sisäinen karvoittajani näkyy villiintyneen kustomoidessa; mallit hukkuvat jouhiinsa. Täydellinen malli ei ole anatomisesti, mutta menköön noin... afuze.deviantart.com/art/Clyde-unpainted-front-view-475104609?q=in%3Ascraps%20sort%3Atime%20gallery%3AAfuze&qo=8afuze.deviantart.com/art/Zkolometoista-034-475104197?q=in%3Ascraps%20sort%3Atime%20gallery%3AAfuze&qo=9afuze.deviantart.com/art/Zkolometoista-308-475105114?q=in%3Ascraps%20sort%3Atime%20gallery%3AAfuze&qo=7afuze.deviantart.com/art/Clyde-s-tummy-475105781?q=in%3Ascraps%20sort%3Atime%20gallery%3AAfuze&qo=6Sitten toinen samanaikainen. Suomenhevoset ansaitsisivat enemmän arvostusta mallimaailmassakin! Tukkajumalasuokki eli mahdollisesti tuleva Suikkeli, tummanpunarautias liinakko ruuna: afuze.deviantart.com/art/Finnhorse-gelding-WIP-475108186?q=in%3Ascraps%20sort%3Atime%20gallery%3AAfuze&qo=5Ehkä opin joskus sotkemaan maalit oikein ja laittamaan kaiken uusiksi, nyt ei sellaisiin juttuihin ole oikein haluja.
|
|
|
Post by Deseo on Aug 26, 2014 22:44:07 GMT 2
Hih, minun hiljaisuuteen syynä on ylenmääräinen laiskuus ja ajan puute. Olen kyllä näitä ehtinyt ihailla jo tovin, mutta kommentointi on täällä jäänyt vähälle. Korjataan tilanne Pidän kovin noista rottamiehistä, anhtroja näkyy kaikenlaisia jokapuolella, mutta rottia tosiaan harvemmin. Hyvin olet saanut toteutettua nuo! Heppamalleista en juuri henk. koht oo innostunut, mutta toisten kädenjälkiä on aina mukavaa ihailla ja erityisesti silloin, kun siinä on jotain omaperäistä. Tuo Tukkajumalasuokki on makean näköinen, pidän erityisesti sen väreistä ja harjasta. Ja susiruma schclydekin on muuttunut hevoseksi, sen ilmekin on nyt niin paljon parempi kuin sillä alkuperäisellä.
|
|
|
Post by konimini on Oct 2, 2014 19:33:30 GMT 2
Tuo entinen Schleichin clydesdale on jo komea! Fuego ja suokkikin ovat mieleeni.
Jouhien maalaamiseen mustalla ei minulla ainakaan kovin kummoisia vinkkejä ole.. kannattanee maalata ja lakatakin alla oleva rungon väri valmiiksi, niin sitä ei ainakaan sitten jälkeenpäin tarvitse maalattujen jouhien seasta yrittää muokata. Lakatulta pinnalta käy märän jouhimaalin poispyyhkiminenkin helpommin tarvittaessa. Ohut sivellin on tietenkin kätevin yksittäisjouhien maalailuun, mutta jos se epäilyttää, voi hommaa ehkä helpottaa jättämällä jouhien aivan kärjet tyystin ilman mustaa ja tehdä niistä esim. pastelleilla suurpiirteisemmin maalaten punervakärkiset kulojouhet. Saman efektin voi toki lisätä mustaan harjaan myös jälkeenpäin mustan, kuivuneen maalin päälle drybrushing-tekniikalla. Raakaa mustaa kannattanee muutenkin sävyttää; yksivärinenkin harja on lähempää katsoen aina "sekaharja".
|
|