|
Post by konimini on Aug 22, 2014 16:01:55 GMT 2
Sain pikatoimeksiannon tehdä sukulaisteni muudan dinofanille ekaluokkalaiselle oman dinosaurusmallinsa. Tulos on jotakuinkin 1:7- Protoceratops andrewsii, jonka tieteelliset ansiot pienoismallina ovat aika lailla nolla, mutta joka on malliesimerkki dinosauruksien populäärikuvauksissa harrastetuista kliseistä (on ristikoitettu elefantiniho sairaalloisen laihan äksönasentoruhon ylle pingotettuna, on yli-isot jalat, räikeät värit ja järjettömästi auki roikkuva suu..). Otuksen värityksestäkin tuli puolivahingossa paljon gootimpi kuin aioin - koko laitos on yhden yön aikana jäännösakryyleillä maalattu, enkä kellertävän varalamppuni valossa maalatessani tajunnut harmeitteni olevan paljon otaksumaani sinervämpiä. Ei voi mitään - ainoa toivoni on, että dinon tuleva omistaja varttuessaan oppii enemmän dinosauruksista ja niiden perinteisistä kuvauksista, ja alkaa nähdä mallinsa huumoriansiot. Materiaaleina rautalanka, pahvi, akryylimaalit, kaksikomponenttiepoksi, nallekarhulta nyysityt lasisilmät ja katuharjan harjakset.
|
|
|
Post by Deseo on Aug 26, 2014 22:19:31 GMT 2
Aivan mahtava malli kerrassaan! Minä en mitään dinojen anatomiasta tiedä, mutta hahmo vaikuttaa kokonaisuudessaan todella eloisalta, aivan kuin se saattaisi liikahtaa hetkenä minä hyvänsä. Ja nuo yksityiskohdat ovat todella silmänruokaa, upeasti olet saanut jokaisen lihaksen, jänteen ja rypyn esille. Nallen silmät ja katuharjan piikit sopivat täydellisesti kokonaisuuteen. Pieni ekaluokkalainen mahtaa olla ikionnellinen tästä aarteesta
|
|
trista
Junior Member
|
Post by trista on Sept 7, 2014 0:23:57 GMT 2
Wow, tämä on todella upea! Protoceratops on yksi lempidinosauruksistani (heti parasaurolophusin, lambeosauruksen ja dilophon jälkeen ) Mielestäni tämä on kyllä omaperäisin malli mitä oon nähnyt kyseisestä sauruksesta (en oo kyllä tainnut hirveästi nähdä kuin kaiyodon ja jotain chinoja..)
|
|
|
Post by konimini on Oct 2, 2014 19:18:28 GMT 2
Kehuista ja kommenteista kiitos! Oli se skidikin lopulta kuulemma ihan tyytyväinen tuohon, joten jee. Protoceratopsit ovat minunkin suosikkejani, vaikka tämä tekele ei kyllä ihan minun mieleiseltäni protolta päätynyt näyttämäänkään. Jos sitä joskus vielä tekisi hiukan hillitymmän version omaksi huviksi..
|
|